10

טיפים לריהוט משרדי ארגונומי

ריהוט ארגונומי למשרד הוא ריהוט פונקציונלי ובטוח אשר נועד לאפשר לעובדים שלכם עבודה בטוחה. כידוע, במשרדים רבים רוכשים ריהוט ללא ידע מוקדם, מה שעלול לגרום לפציעות ובעיות גב ומפרקים בקרב עובדים היושבים מול המחשב או ליד השולחן שלהם לזמן ממושך. להלן 10 טיפים מובילים בעולם הארגונומיה:

1. כשאתם רוכשים שולחנות, התאימו אותם לסוג העבודה שתתבצע עליהם. כך, למשל, אם העובד יושב רק ליד מחשב, הוא יזדקק לשולחן שונה לחלוטין משולחן המשמש אותו גם לביצוע פגישות.

2. מומלץ לבחור שולחן ללא מכשולים תחתונים לרגליים, כולל ללא שידת המגירות התחתית שמפריעה לרגליו של העובד.

3. מומלץ לבחור שולחן בעל עובי שהוא לא יותר מ- 3 ס”מ (עובי קנט). בכל מקרה אחר, ידיות היד של כסא המשרד ייתקעו בשולחן.

4. לגובה הכסאות והשולחנות – משמעות רחבת היקף, ולכן מומלץ לרכוש כסאות וגם שולחנות למנהל בעלי יכולת שינוי גובה לנוחותו של העובד.

5. אם ניתן לאפשר זאת – דאגו שהעובד יבחר אישית את הכסא שלו. מומלץ שהוא יבחר מבין מספר אופציות שכן להתאמה האישית, תוך התנסות העובד מראש בכמה סוגי כסאות – חשיבות מרובה.

6. אם יש בחברה עובדים בעלי מוגבלויות גופניות ואחרות – התייעצו איתם לגבי סוגי הרהיטים שלהם על מנת להתאים להם סביבת עבודה נוחה.

7. לצד בחירת התקני הישיבה, יש חשיבות רבה גם להתקני אחסון אם העובדים מרבים לקרוא ולערום ספרים, ברושורים וחוברות. דאגו להם לסביבת עבודה בה התקני האחסון הללו יהיו נגישים וקלים לשליפה בעבורם.

8. לתאורה חשיבות מכרעת. אנו יודעים שזה לא תמיד בשליטתכם, אבל ניתן, בנוסף לתאורת הבניין, לרכוש גופי תאורה נקודתיים לרווחת העובדים.

9. כבלים שזרוקים על הרצפה ויוצרים מכשול עבורנו היא תופעה שרבים מאתנו היו רוצים שהיא לא תהיה. בדקו אפשרויות לקבע אותם לצדדים: רכישת צינורות אנטי ונדליים או כיסויי פלסטיק לקיבוע הכבלים.

10. גם לאחר שרכשתם את הריהוט הארגונומי, לדרך שבה אתם עובדים יש חשיבות מכרעת. לכן חשוב להעביר לעובדים שלכם את הידע המתאים באשר לאופן העבודה הנכון.

טיפים קיבלתם! בואו לאולמות התצוגה של פז ריהוט משרדי ותמצאו מגוון סוגי ריהוט משרדי איכותי באחריות!